Analiza biznesowa w praktyce

Terminy szkolenia:

W celu ustalenia terminu szkolenia, prosimy o kontakt z

W najbliższym czasie nie mamy zaplanowanych szkoleń. Jeżeli jesteś zainteresowany którymś z kursów, skontaktuj się z nami.

Czas trwania: 5 dni

Najbliższy termin:

W najbliższym czasie nie mamy zaplanowanych szkoleń. Jeżeli jesteś zainteresowany którymś z kursów, skontaktuj się z nami.

Program szkolenia obejmuje standardowy obszar analizy biznesowej bazujący na BABOK – Business Analysis Body of Knowledge – wzbogacony o aspekty praktyczne. Każde kluczowe zagadnienie jest omawiane teoretycznie, po czym ćwiczone w praktyce. Szkolenie w 70% to warsztaty z użyciem narzędzi, ćwiczenia i dyskusje, dzięki czemu uczestnicy mogą nabyć praktycznych umiejętności potrzebnych w pracy analityka biznesowego. Warsztaty opierają się na koncepcji gry symulacyjnej umożliwiającej uczestnikom przejście przez wszystkie etapy analizy biznesowej.

PROGRAM SZKOLENIA:

Dzień 1

  1. Wprowadzenie do analizy biznesowej
  2. Analiza biznesowa w kontekście
  3. Koncepcja wymagania
  4. Planowanie analizy biznesowej
  5. Plan analizy biznesowej
  6. Koncepcja interesariuszy
  7. Warsztaty: opracowanie planu analizy

Dzień 2

  1. Analiza strategiczna
  2. Cele i potrzeby biznesowe
  3. Procesy biznesowe i analiza luk
  4. Uzasadnienie biznesowe
  5. Warsztaty: opis procesów biznesowych (notacja BPMN), określanie celów biznesowych
  6. Komunikacja i zarządzanie wymaganiami
  7. Proces zarządzania wymaganiami – ramy procesu, niezbędne elementy
  8. Komunikacja wymagań
  9. Proces zarządzania wymaganiami – ramy procesu, niezbędne elementy
  10. Komunikacja wymagań
  11. Śledzenie powiązań
  12. Warsztaty: opracowanie planu komunikacji

Dzień 3 i 4

  1. Pozyskiwanie (identyfikacja) wymagań
  2. Techniki pozyskiwania wymagań
  3. Dokumentacja wyników
  4. Warsztaty: zastosowanie technik pozyskiwania wymagań
  5. Analiza i dokumentacja wymagań
  6. Organizacja wymagań
  7. Priorytetyzacja wymagań
  8. Powiązania i zależności
  9. Modelowanie rozwiązania (notacja UML, prototypowanie GUI – ekranów użytkownika)
  10. Dokumentacja wyników (standard IEEE 830, inne formy dokumentacji)
  11. Warsztaty: analiza i modelowanie pozyskanych wymagań

Dzień 5

  1. Ocena rozwiązania
  2. Ocena i walidacja rozwiązania
  3. Warsztaty: opracowanie materiałów do oceny rozwiązania
  4. Zapewnienie jakości i kontrola jakości
  5. Proces przeglądu
  6. Listy kontrolne
  7. Warsztaty: opracowanie list kontrolnych do badania jakości specyfikacji wymagań oraz przegląd specyfikacji wymagań
Najbliższy termin:

W najbliższym czasie nie mamy zaplanowanych szkoleń. Jeżeli jesteś zainteresowany którymś z kursów, skontaktuj się z nami.

Skontaktuj się z nami w sprawie szkolenia: